راهنمای خرید بلندگو

اسپیکر تحت شبکه  


اسپیکر های تحت شبکه ابزاری برای انتقال صدا تحت شبکه می باشند. سیستم پیجینگ تحت شبکه از المان هایی نظیر اسپیکر تحت شبکه ، میکروفون و اینترکام تحت شبکه ، آمپلی فایر تحت شبکه و سرور مانیتورینگ سیستم های تحت شبکه برای پیج تحت شبکه استفاده می نماید.  

اسپیکر یا بلند گوهای تحت شبکه


این بلندگوها در نمونه های ساخته شده مشابه بلندگوهای رایج در بازار هستند با این تفاوت که دارای یک برد الکترونیکی هستند که امکان ارسال و دریافت صدا بر روی بستر شبکه را فراهم می سازد . بلندگوهای IP با توان حداکثر 30 وات می توانند از PoE استاندارد جهت تامین برق استفاده نمایند، البته لازم است که بدانیم برخی از سوئیچ های استاندارد در دنیا مثل سیسکو در برخی مدل ها مثل سری 9300 می توانند 90 وات خروجی داشته باشند یعنی بلندگو هایی با توان 90 وات ولی با توجه به گران بودن این سوئیچ ها برای بلندگو های با توان بیشتر می توان از PoE Injector به همراه آداپتور های با توان بیشتر استفاده کرد.

بلندگو های IP همانند یک داخلی در مرکز تلفن و یا سیستم مانیتورینگ پیجر تحت شبکه رجیستر می شوند. بلندگو های تحت شبکه می توانند از طریق میکروفون تحت شبکه و یا آی پی فون ها پیج شوند. 


اسپیکر سقفی تحت شبکه


برای بلندگو های سقفی تحت شبکه در مکان هایی که ارتفاع سقف در آنها 3 متر می باشد بهتر است حداکثر توان خروجی 5 و 10 وات باشد ولی در سالن ها ، لابی ها و سازه های با ارتفاع سقف بالای 3 متر می توان از تحت شبکه سقفی با توان 15 و 20 وات نیز استفاده کرد. دلیل عدم استفاده از بلندگو های سقفی با توان بیش از 5 و 10 وات در مکان های با ارتفاع بیش از 3متر ، تولید صدای آزار دهنده می باشد. مساحت تحت پوشش در بلندگو های سقفی متناسب با شلوغی و نویز محیط می تواند از 20 الی 60 متر مربع باشد. حداکثر فاصله طولی بلندگو های سقفی از یکدیگر در محیط های مستطیلی شکل بین 8 الی 10 متر می باشد.


بلند گو های سقفی تحت شبکه را بلندگوی سقفی IP ، بلندگوی سقفی SIP و بلندگوی سقفی ویپ نیز می نامند. 


خبری جالب برای خریداران بلندگو های سقفی تحت شبکه 


شرکت جوان پردازش با توجه به نیاز برخی خریداران محترم اقدام به طراحی سیستم سری بلندگوی سقفی تحت شبکه با بلندگوهای آنالوگ نموده است . در این طراحی علاقه مندان به استفاده از سیستم پیجینگ تحت شبکه می توانند تا 60 درصد در قیمت تمام شده ی خود برای مجموع هزینه بلندگو های سقفی تحت شبکه خریداری شده صرفه جویی نمایند. 


با استفاده از تراشه ی 3204 به جای تراشه ی 3202 می توان تعداد 2 بلندگوی آنالوگ را به یک بلندگوی تحت شبکه از طریق یک رشته سیم متصل کرد . در این طراحی هر سه بلندگو توسط یک بلندگوی تحت شبکه کنترل خواهند شد. 
 
اسپیکر ستونی تحت شبکه


بلندگو های ستونی تحت شبکه در دو نوع Outdoor و Indoor تولید می شوند و مناسب برای محیط های با وسعت بالا و شلوغ می باشد. در صورتی که از بلند گو های ستونی IP در محیط های شلوغ و با نویز محیطی بالا که جمعیت زیادی در آنها در حال رفت و آمد می باشند بهتر است از تعداد اسپیکر های ستونی تحت شبکه بیشتر با توان پایین استفاده نمائید تا علاوه بر پخش یکنواخت صدا از تولید صدای بلند که باعث اذیت سیستم شنوایی انسان می گردد جلوگیری نمائید. مساحت تحت پوشش در بلندگو های ستونی تحت شبکه متناسب با شلوغی و نویز محیط می تواند از 50 الی 150 متر مربع باشد. حداکثر فاصله طولی اسپیکر های ستونی IP از یکدیگر در محیط های مستطیلی شکل بین 10 الی 15 متر می باشد.


 
اسپیکر شیپوری تحت شبکه


اسپیکر یا بلندگوی شیپوری تحت شبکه مناسب برای استفاده در محیط های باز و نویزی می باشد. بلندگوی شیپوری تحت شبکه نوع خاصی از بلندگوهاست که با استفاده از یک المان شیپوری اکوستیک می تواند صدای تولید شده در درایور را به طور موثر افزایش دهد. در شکل معمولی بلندگو های شیپوری IP ، ساختار آن شامل یک درایور فشرده سازی صدا می باشد که از طریق ویبراتور مگنت فلزی، صدا را از طریق دیاگرام فلزی کوچکی در شیپور منتشر می کند.


شیپور برای آماده سازی بهتر صدا جهت عبور در هوا طراحی شده است طوری که می تواند صدای تولید شده در کمپرسور صدا را در فضای بیشتری پرتاب نماید. یه قسمت باریک تر بلندگوی شیپوری تحت شبکه در اصطلاح گلو و قسمت بزرگ ان را دهانه می نامند. مشکل اصلی در طراحی بلندگو های شیپوری حذف شدن فرکانس بالای صدا در قسمت گلویی بود که بعد ها این مشکل بهبود یافت.

نقطه قوت اسپیکرهای شیپوری تحت شبکه، توان سه برابری در پرتاب صدایی است که از طریق مچینگ و درایور صدا تولید شده است و نقطه ضعف در گوش خراش بودن صدای خروجی از دهانه است. طراحی بلندگو های شیپوری تحت شبکه آن ها را مناسب برای استفاده در فضاهای باز نموده است. همچنین در محیط های پر نویز مثل کارخانه ها نیز کاربرد بهتری دارد.


بلندگو های شیپوری تولید شده در شرکت جوان پردازش در صورت تامین برق از طریق PoE می تواند 30 الی 50 وات موثر صدا را تامین نماید ولی در صورت نیاز به توان بیشتر می بایست از آداپتور به عنوان منبع تغذیه استفاده کرد. جنس فایبر گلاس بلندگو های شیپوری امکان استفاده از این محصول را در محیط های مرطوب و دارای خورندگی بالا را فراهم نموده است . بلند گو های شیپوری ضد آب و مناسب استفاده در محیط های بیرونی و یا داخل سوله های تولید می باشد.

 

راهنمای خرید سیستم پیجینگ تحت شبکه 

راهنمای خرید مرکز تلفن جوان پردازش 

بررسی اینترکام های تحت شبکه 

بررسی اسپیکر های تحت شبکه 

بررسی آمپلی فایر های تحت شبکه 

بررسی تلفن های صنعتی تحت شبکه 

رضایت نامه های خریداران این محصول

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

دیگر نوشته‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید