راهنمای خرید اینترکام

ینترکام تحت شبکه 

 

تعریف اینترکام تحت شبکه

 

تلفنی تحت شبکه بدون هندست و با امکانات کنترلی بیشتر

 

شاید چنین تعریف خلاصه ای باعث شود تا ارزش این ابزار ارتباطی در نظر شما کمتر به نظر بیاید اما این طور نیست و در ادامه متوجه خواهید شد که اینترکام های تحت شبکه می توانند علاوه بر سهولت در ارتباطات تلفنی، باعث تسریع در عملکرد گردند.

 

نام های دیگری که می توانیم در این بحث به جای اینترکام تحت شبکه استفاده کنیم عبارتند از اینترکام ویپ ، اینترکام IP و اینترکام SIP می باشد.

 

 

اساس کار اینترکام تحت شبکه

 

در گذشته مفهموم اینترکام به معنای ارتباط داخلی بود. حتما تلفن های بی سیم قدیم پاناسونیک یا برند های دیگر را دیده اید که روی پایه اصلی و گوشی های تلفن (که اکثر اوقات دو دستگاه بودند) دکمه ای به نام Intercom داشتند. با فشردن این دکمه بین گوشی ها و پایه تماسی برقرار می شد که می توانستید بدون استفاده از خط تلفن مکالمه کنید. 

اینترکام تحت شبکه با همان مفهوم ایجاد ارتباط داخلی در بستر آی پی اما در محیط وسیع تر می تواند کارایی های متنوع تری داشته باشد. 

 

انواع اینترکام تحت شبکه 

 

با توجه به کاربرد اینترکام ها در صنایع مختلف در این جا می توان به نمونه های تولید شده ی آن اشاره کرد:

1. اینترکام صوتی با دکمه پوش تو تالک 

SIP Audio Intercom with Button

2. اینترکام صوتی با کیبورد جهت شماره گیری 

SIP Audio Intercom with Keypad

3. ایترکام صوتی با دکمه پوش تو تالک و کیبورد 

SIP Audio Intercom with Button and Keypad

4. اینترکام تصویری بدون صفحه نمایش

SIP Video Intercom 

5. اینترکام تصویری با صفحه نمایش 

SIP Video Intercom with LCD

6. اینترکام با چراغ هشدار تماس 

SIP Intercom with Beacon

7. اینترکام با آژیر تماس 

SIP Intercom with Loudspeaker

8. اینترکام با رله کنترلی

SIP Intercom with Relay

 

 

 

کاربرد اینترکام های تحت شبکه 

 

1. گوشی تلفن بدون هندست 

2. کنسول تماس رومیزی برای پیج کردن 

3. استفاده به عنوان دستگاه کنترل 

4. استفاده به عنوان آیفون برای درب هاب ورودی

5. استفاده به عنوان سیستم احضار پرستار

6. تلفن اضطراری

7. و کاربرد های متعدد دیگر 

 

 

 

شاید چندین مورد عنوان شده فقط بخشی از کاربرد های اینترکام باشد. به طور مثال می توان از اینترکام ها جهت ایجاد تماس سریع در کارخانجات و صنایعی استفاده کرد که نیاز به تماس های بحران وجود داشته باشد. عمدتا اینترکام ها دارای میکروفون و کیبورد تقویت شده ای هستند که می توانند جایگرین هندست باشند. 

 

نمونه ای دیگر از کاربرد اینترکام تحت شبکه استفاده از آن ها در لابی هتل ها به منظور ارتباط کارکنان در طبقات و موقعیت های مختلف باشد. همچنین از اینترکام های IP می توان در برقراری تماس های تصویری سریع به ویژه در ورودی درب ها استفاده کرد. 

 

وجود ورودی و خروجی های کنترلی در اینترکام های تحت شبکه می تواند باعث اتصال آنها به سیستم های اتفا حریق ، درب باز کن ، روشنایی چراغ ها و دیگر نیازمندی های کنترلی تحت شبکه گردد. 

 

با اتصال هر ماژول کنترلی نظیر ماژول شناسایی حرکت دوربین می توان عملی واکنشی نسبت به وقایع را ایجاد و اجرا کرد. با توجه به اینکه اینترکام های تحت شبکه جوان پردازش از پروتکل SIP در ساختار ارتباطی خود استفاده می نمایند لذا می توان از آن ها به عنوان نقاط پایانی استاندارد بدون وابستگی به سافت سوئیچ استفاده کرد. 

 

تمامی اینترکام های تولید شده در شرکت جوان پردازش می توانند در انواع مرکز تلفن های ایرانی و خارجی تحت شبکه به عنوان یک داخلی SIP تعریف و استفاده شوند. 

 

 

اینترکام ایرانی 

 

شرکت جوان پردازش از سال 97 با کمک تیم طراحی و توسعه خود توانسته است با طراحی و تولید انبوه انواع اینترکام تحت شبکه نسبت به رفع نیاز های داخل کشور اقدام نماید. 

امکان سفارشی سازی ، خدمات پس از فروش و قیمت ارزان اینترکام های جوان پردازش باعث استقبال متخصصین حوزه مخابرات شده است. تمامی فعالیت های علمی و فناورانه این محصول تحت نظر پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس صورت می پذیرد و امکان بازدید علاقه مندان از واحد های طراحی و توسعه میسر می باشد. 

اینترکام ساخت داخل نه تنها اطیمنان در خدمات پس از فروش بلکه اطمینان در امنیت محصولات تولید شده در ایران را به همراه دارد. 

 

 

شرح مشخصات اینترکام های جوان پردازش 

 

 

همانطور که در تصویر فوق می بینید اینترکام های تحت شبکه جوان پردازش از یک واحد پردازنده مرکزی Dual Core یا دو هسته ای بهره می برد که تمامی ورودی و خروجی های روی آن از طریق این پردازنده کنترل می گردد. 

پورت شبکه اینترکام جوان پردازش از طریق اتصال به سوئیچ های PoE نیاز شما از مبع تغذیه را مرتفع می نماید. البته در صورت استفاده از آژیر و چراغ هشدار می بایست از منبع تغذیه مستقل تعبیه شده در آن استفاده کرد. مبع تغذیه اضافی این برد می تواند از یک آداپتور جهت تامین جریان ورودی استفاده نماید. 

ماژولار بودن این برد باعث شده است تا در صورت نیاز به دوربین به طور مستقل از ماژول های طراحی شده در شرکت جوان پردازش به صورت انتخابی (Optional) استفاده کرد. 

نرم افزار کنترلی برد اینترکام بر پایه لینوکس طراحی و توسعه یافته است. برد اینترکام فوق دارای چهار ورودی و خروجی رله یا Relay می باشد که می توانید به ابزار های کنترلی نظیر درب باز کن و یا انواع سنسور مثل سنسور دود متصل گردد.

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

دیگر نوشته‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید